.:: Zespół Placówek Kształcenia Zawodowego w Nowym Sączu :: Drzwi FAKRO są dla młodzieży zawsze otwarte! ::.

Zespół Placowek Kształcenia Zawodowego

"Wiedza bez praktyki jest jak okręt na suchym lądzie"

Drzwi FAKRO są dla młodzieży zawsze otwarte!

Zespół Placówek Kształcenia Zawodowego realizując podstawowe kierunki polityki oświatowej państwa w zakresie kształcenia zawodowego, opartego na ścisłej współpracy z pracodawcami oraz dbając o wysoką jakość edukacji zawodowej, zorganizował kolejną już wizytę uczniów w firmie FAKRO. W środę 19 września uczniowie 3 klasy (technik elektryk) Zespołu Szkół Elektryczno-Mechanicznych w Nowym Sączu realizujący praktyki w ZPKZ uczestniczyli w wizycie studyjnej połączonej ze zwiedzaniem zakładu FAKRO pod kątem ich profilu kształcenia.
Koordynatorem wizyty ze strony spółki była Pani Beata Martuś-Kołbon, Zastępca Dyrektora ds. Personalnych, która przywitała uczniów. Na wstępie wizyty Pan Tomasz Pancerz – specjalista ds. szkoleń produktowych przybliżył historię firmy oraz przedstawił jej asortyment, zwracając szczególną uwagę na systemy sterowania inteligentnym domem z zastosowaniem produktów FAKRO.
W kolejnym panelu Pani Agata Świerczek – specjalista ds. rekrutacji poinformowała uczestników o wymaganiach współczesnego rynku pracy oraz o zasadach rekrutacji obowiązujących w FAKRO, zarówno w aspekcie pracy, jak i staży, czy praktyk. Uczniowie mogli również poznać opinie pracowników o firmie, którzy cenią ją ze względu na: stały dostęp do nowoczesnych technologii i systemów informatycznych, możliwość rozwijania języka obcego oraz swoich indywidualnych zainteresowań. W trakcie panelu zwrócono również uwagę na konieczność kształtowania umiejętności „miękkich” w zakresie komunikacji, współpracy w grupie, czy motywacji, które obecnie są równie ważne na rynku pracy, jak te tzw. „twarde” związane z branżą.
W dalszej części wizyty Pan Robert Dąbrowski – Dyrektor Wydziału Budowy Maszyn i Utrzymania Ruchu przybliżył specyfikę pracy na wydziale, którym zarządza, podkreślając ogromną rolę specjalistów elektryków jako istotnych członków zespołów ds. utrzymania ruchu. Następnie Pan Dyrektor zaprosił uczniów na specjalnie dla nich przygotowany program obejmujący zwiedzanie działu budowy maszyn i remontów, stacji niskiego i średniego napięcia oraz pomieszczenia ze sprężarkami wysokiego ciśnienia.
Dodatkową atrakcją był transport pomiędzy halami realizowany za pośrednictwem meleksów. W pierwszej części uczniowie zwiedzili dział budowy maszyn, gdzie są projektowane, konstruowane i wytwarzane są maszyny, zarówno proste, jak i te bardzo złożone. Szlifiernia z centrum numerycznym, czy obróbka metali to jedne z wielu obszarów wykorzystywanych przy produkcji maszyn.
Po części maszynowej uczniowie mogli zobaczyć stacje napięć. W pierwszej kolejności była to stacja niskiego napięcia, gdzie uczniowie poznali zasadę działania transformatora olejowego (630 kV). W kolejnym kroku zostali przetransportowani do nowoczesnej hali (hala 16), gdzie realizowane są odbiory największych mocy (piec hartowniczy, myjka szkła). Pracownik firmy zapoznał uczniów z dwiema sprężarkami o mocy 110 kW. Następnie zwiedzili halę wentylatorów, które m.in. bardzo szybko chłodzą szkło w procesie hartowania. Uczniowie mieli też okazję zobaczyć nowoczesną stację napięć z dwoma transformatorami o mocy 2MW. Opiekun wizyty przedstawił budowę rozdzielni napięć i zasadę jej działania. Na koniec uczniowie mogli poznać ideę i zaobserwować nowoczesne oświetlenie ledowe, w które wyposażona jest hala 16. Tutaj najpierw zapoznali się z rozdzielnią oświetlania wyposażoną w szereg czujników i sterowników. Duże wrażanie na młodzieży zrobiło sterowanie oraz wszechobecna, zaawansowana automatyka przemysłowa stosowana w firmie.
Podczas wizyty w FAKRO uczniowie mogli zobaczyć na czym polega praca na różnych stanowiskach związanych z branżą elektryczną, a także dowiedzieć się jakie kwalifikacje są niezbędne do pracy na każdym z nich oraz poznać osoby, które tam pracują. Na koniec Pan Dyrektor wydziału podsumował zwiedzanie, wskazując, iż praca w zawodzie elektryka jest pracą kreatywną, rozwojową i stanowi ciekawe wyzwaniem, gdyż przyszłość w przemyśle należy upatrywać w robotyzacji, automatyce, elektryce i elektronice.
Ostatni punkt programu wizyty to spotkanie, które poprowadził Pan Jakub Zapała – przedstawiciel Fundacji Pomyśl o przyszłości. W krótkiej rozmowie z uczniami zwrócił uwagę na kształtowanie świadomości gospodarczej, która w przyszłości pozwoli zbudować kapitał społeczny, jak i gospodarczy.
Uczniowie zostali zapewnieni, że firma bardzo chętnie przyjmie ich na praktyki, czy staże.
Miłym akcentem był fakt, że firma FAKRO w trakcie wizyty zapewniła uczniom firmowe upominki oraz poczęstunek.
Wizyta w FAKRO była dla uczniów niewątpliwie nieocenioną i praktyczną lekcją. Mamy nadzieję, że będzie ona dla uczniów inspiracją do poszukiwań własnej ścieżki kariery i do dalszego rozwoju.
Składamy serdeczne podziękowania dla FAKRO za bardzo miłą atmosferę, profesjonalny program wizyty, poświęcony czas i możliwość przyjrzenia się z bliska działalności firmy pod kątem kształcenia w zawodzie technik elektryk.

wizyta w firmie FAKRO 19-09-2018

wizyta w firmie FAKRO 19-09-2018

wizyta w firmie FAKRO 19-09-2018

wizyta w firmie FAKRO 19-09-2018

wizyta w firmie FAKRO 19-09-2018

wizyta w firmie FAKRO 19-09-2018

wizyta w firmie FAKRO 19-09-2018

wizyta w firmie FAKRO 19-09-2018

wizyta w firmie FAKRO 19-09-2018

wizyta w firmie FAKRO 19-09-2018

wizyta w firmie FAKRO 19-09-2018

wizyta w firmie FAKRO 19-09-2018

wizyta w firmie FAKRO 19-09-2018

wizyta w firmie FAKRO 19-09-2018

wizyta w firmie FAKRO 19-09-2018

wizyta w firmie FAKRO 19-09-2018

wizyta w firmie FAKRO 19-09-2018